شماره تلفن

لیزر پرتوان فیزیوتراپی

لیزر درمانی فرآیند اعمال نور قرمز و مادون قرمز به ناحیه آسیب دیده است که روند بهبود بافت های نرم را تسریع می کند.

لیزر درمانی از پرتوهای دیود تک رنگ پرقدرت برای درمان بیماری‌های اسکلتی عضلانی و بیماری‌های مزمن و دژنراتیو استفاده می‌کند.لازم به ذکر است کلینیک فیزیوتراپی در منزل ایران فیزیو در درمان فیزیوتراپی در منزل خود از به روزترین و پرقدرت ترین لیزر پرتوان فیزیوتراپی استفاده می کند.

منبع نور لیزر در تماس با پوست قرار می گیرد تا انرژی فوتون به بافت نرم نفوذ کند.

در این حالت انرژی دستگاه لیزر پرتوان فیزیوتراپی با بسیاری از مواد شیمیایی درون سلولی آمیخته شده و عملکرد طبیعی سلول ها را بهبود می بخشد و بهبودی بدن را تسریع می بخشد.

فرزاد ظاهری

فیزیوتراپیست فرزاد ظاهری

نظام پزشکی:ف5946

فیزیوتراپیست میلاد کردی

نظام پزشکی:ف5974

رسول چوپانی

فیزیوتراپیست رسول چوپانی

نظام پزشکی:ف5421

فیزیوتراپیست مرتضی بیرامی

نظام پزشکی:ف6346

لیزر پرتوان یک تکنیک درمانی مدرن

لیزر پرتوان (HPLT) یک پیشرفت تکنولوژیکی در زمینه لیزر کم توان یا لیزر سرد است و می تواند مناطق بسیار بزرگتری از بدن را نسبت به لیزر سرد درمان کند. این نوع لیزر از نظر پزشکی در گذشته فقط برای جراحی استفاده می شد.

لیزر پرتوان فیزیوتراپی، روشی جدید در فیزیوتراپی است که نشان داده است می تواند بسیاری از شرایط دردناک را کاهش دهد. از نظر بیولوژیکی، لیزر درمانی، سلول ها را با تابش انرژی به بافت های بدن تحریک می کند.

تحریک بافت با لیزر پرتوان فیزیوتراپی می تواند رشد و ترمیم را تحریک کند. همچنین لیزرتراپی روند بهبود زخم را سرعت می بخشد و درد، التهاب و جای زخم را در بدن بیمار به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. در واقع می توان گفت لیزرهای پرانرژی باعث افزایش بافت می شود. این نتایج به توانایی تولید گرما با استفاده از انرژی لیزر در یک مکان خاص از بدن بستگی دارد.

برتری لیزر پرتوان نسبت به لیزر کم توان(لیزر سرد)

لیزر درمانی با لیزرهای پرانرژی نسبت به لیزرهای سرد تخصصی تر است و استفاده از آن باید به طور صحیح و دقیق تری انجام شود. اثرات درمانی این نوع لیزرها سریعتر و بیشتر از لیزرهای سرد یا کم توان است.

در مقایسه با لیزرهای قبلی یا لیزرهای سرد، لیزرهای پرتوان می توانند به عمق بافت نفوذ کرده و انرژی بیشتری را به ناحیه درمان برسانند و کارایی بالاتر و زمان درمان کوتاه تری داشته باشند.

لیزر پرتوان 24 برابر قوی تر از لیزرهای معمولی است و عمق نفوذ موثر آن بیش از 4 سانتی متر است. در حالی که لیزرها معمولا سرد یا کم توان هستند، عمق نفوذ موثر آنها نیم سانتی متر است و می توانند در درمان بافت های سطحی و کوچک مفید باشند.

هزینه فیزیوتراپی با لیزر پرتوان توسط ایران فیزیو

خوشبختانه ایران فیزیو آماده ی ارائه ی خدمات فیزیوتراپی با لیزر پرتوان در سراسر تهران می باشد.هزینه ی هر جلسه فیزیوتراپی با لیزر پرتوان 100 هزار تومان می باشد.به قطعیت می توان گفت لیزر پرتوان فیزیوتراپی ایران فیزیو مدرن ترین و پراثرترین نوع لیزر پرتوان فیزیوتراپی در ایران می باشد که این خود باعث افزایش اثرگذاری و کاهش طول درمان بیماران خواهد شد.

فیزیوتراپی با لیزرپرتوان به چه صورت انجام می شود؟

یک سلول برای بازسازی خود به انرژی زیادی نیازمند است.

بسیاری از آنها با همان سرعت طبیعی به بهبود خود ادامه می دهند، بنابراین روند بهبودی زمان زیادی طول خواهد کشید.

در برخی موارد، سلول آنقدر مشغول مبارزه با التهاب و عوارض جانبی آن در سلول است که انرژی کافی برای بازسازی صحیح خود را ندارد.

در این شرایط، استفاده از انرژی لیزر پرتوان فیزیوتراپی به سلول کمک می کند تا با سرعت بخشیدن به فرآیند ترمیم، دوره نقاهت را سریعتر پشت سر بگذارد.

فیزیوتراپی با لیزر پرتوان می تواند با تسریع روند بهبودی نتایج مطلوب تری برای بیمار داشته باشد.

اطلاعات علمی بیشتری در مورد نحوه عملکرد لیزر پرتوان فیزیوتراپی در تسریع بهبود زخم ها وجود دارد.

نور لیزر پرتوان فیزیوتراپی باعث فعال تر شدن میتوکندری سلول می شود که باعث شروع فرآیند متابولیک در این ساختار می شود.

انرژی مورد نیاز به سلول داده می شود و روند ترمیم آن با وضعیت بهتری آغاز می شود.

موارد استفاده از لیزر پرتوان در فیزیوتراپی

درمان دیسک کمر و درمان خار پاشنه

نقش مهمی در تحریک سلولی و در نتیجه افزایش سرعت بهبود زخم ایفا می کند.

درمان التهاب ناشی از دیسک کمر، دیسک گردن، درد شانه و درد آرنج

درمان آرتروز گردن

تاندونیت

تجمع توده های کلسیمی در بخش هایی از بدن

تنیس البو و گلف البو

شکستگی استخوان و آسیب دیدگی بافت نرم

پارگی تاندون و رباط

میزان ایمنی درمان با لیزر پرتوان

سازمان غذا و دارو استفاده ایمن از لیزرهای پرتوان را برای تسکین درد تایید کرده است. ورزشکاران مشهور در سراسر جهان از لیزر برای کوتاه کردن زمان بهبودی پس از آسیب استفاده می کنند. لیزر درمانی زمانی که توسط متخصص مجرب انجام شود هیچ عارضه ای ندارد.

گر مستقیماً به پرتو لیزر نگاه کنید، نور لیزر می تواند به چشمان شما آسیب برساند. بنابراین بیمار و متخصص باید در طول درمان از عینک محافظ مخصوص استفاده کنند. در صورت استفاده از عینک محافظ، عوارض ناشی از لیزر پرقدرت موقتی و حداقل خواهد بود.

برخی از بیماران قبل از شروع روند بهبودی بدن، التهاب موقتی را تجربه می کنند. این فرآیند مهم است و باعث بهبود بافت می شود. اکثر مسائل در عرض 24 ساعت حل می شوند. علاوه بر این، این عوارض تنها در مراحل اولیه درمان ظاهر می شوند.

بیمار گرمای ملایمی را روی پوست و ناحیه آسیب دیده احساس می کند و متخصص لیزر در طول درمان به طور مداوم لیزر را حرکت می دهد تا بیمار احساس ناراحتی کند.

سوالات متداول:
فاصله بین جلسات لیزر درمانی چقدر است؟

در صورت لزوم می توان هر روز عوارض شدید را درمان کرد. هنگامی که درمان دو یا سه بار در هفته انجام شود، عوارض مزمن بهترین پاسخ را به درمان می دهند. با بهبودی بیمار، تعداد جلسات درمانی به یک بار در هفته، دو بار یا یک بار در ماه کاهش می یابد.

لیزر پرتوان چند بار باید انجام شود؟

تعداد جلسات لیزر پرقدرت به شرایط هر بیمار بستگی دارد. عوارض حاد تنها به یک تا شش جلسه درمانی نیاز دارند، در حالی که مشکلات مزمن به ده تا پانزده جلسه لیزر درمانی با قدرت بالا نیاز دارند. برای تسکین عوارض مزمن، مانند آرتریت متوسط ​​تا شدید، تکرار دوره ای درمان مهم است.

هر جلسه درمان با لیزرپرتوان چقدر طول می کشد؟

هر جلسه درمان با لیزرپرتوان به طور متوسط ​​15-20 دقیقه طول می کشد. مدت زمان درمان به پیچیدگی و اندازه ناحیه تحت درمان بستگی دارد.

آیا درمان با لیزر پرتوان باعث ایجاد درد می شود؟

درمان با لیزر پرتوان فیزیوتراپی روشی غیر تهاجمی است و از آنجایی که عملکرد این نوع لیزر مرغوب هیچ تفاوتی با لیزرهای حرارتی ندارد و فتوشیمیایی است، پوست دچار سوختگی و بریدگی نمی شود. در واقع، بسیاری از بیماران از کمی گرمای لیزر لذت می برند. اثرات مثبت درمان با لیزر پرتوان فیزیوتراپی بلافاصله پس از اولین جلسه ظاهر می شود. با این حال، فیزیوتراپیست ها چندین جلسه درمان با لیزر با شدت بالا را برای تسکین درد طولانی مدت و بهبود جراحات توصیه می کنند.

نتیجه لیزر پرتوان بعد از چند جلسه مشخص می شود؟

برخی از بیماران بعد از اولین جلسه به تأثیر درمان لیزرپرتوان فیزیوتراپی آگاه می شوند، اگرچه این وضعیت بیشتر پس از آسیب های حاد مشاهده می شود. اثرات لیزر درمانی پرقدرت پس از هر جلسه افزایش می یابد و اکثر بیماران پس از سه یا چهار جلسه متوجه بهبودی کامل می شوند.

تماس فوری